Coaliția pentru Culturăe.ParadigmePublicitate

Nouă apariție editorială! FINALITĂȚILE EDUCAȚIEI POSTDECEMBRISTE

  Am ezitat foarte mult înainte să aștern aceste rânduri, din cauza nedumeririi privind direcția pe care se dorește ca România să o urmeze în privința educației neamului românesc. Totuși, eu, personal, refuz categoric să iau parte la prăbușirea culturii românești și a sistemului educațional și implicit, la distrugerea nației, astfel că am decis să iau atitudine, deoarece doar printr-o educație adecvată ne mai putem salva neamul de la pieire!

În decembrie 1989, ne-am bucurat că scăpăm de comunism, de președintele de atunci, Nicolae Ceaușescu, care adusese poporul la exasperare. O epocă apusă, al cărui sfârșit a fost sângeros. Au murit peste 1000 de oameni – după cifrele care au ieșit la iveală cam la 25 de ani de la ”revoluție” –  mulți tineri în floarea vârstei, pentru ca noi azi, cetățeni ai poporului român, să fim liberi și să ne urmăm visele libertății, ale democrației și ale unei economii de piață prospere.

Dar totul pare a fi fost în zadar: prăpastia dintre bogați și săraci s-a adâncit, sistemul educațional s-a prăbușit, industria s-a desființat, stresul s-a multiplicat, incompetența s-a înscăunat, goana după bani, funcții și imagine e mai acerbă ca oricând, corupția s-a transformat într-o adevărată caracatiță care a scăpat de sub control și ororile săvârșite pe pământul strămoșesc, nu contenesc să ne îngrozească.

Societatea românească a trecut brusc de la comunism, la capitalism, odată cu revoluția din decembrie 1989. S-a trezit în fața necunoscutului, cu dorința de a reclădi sistemul social, sub toate aspectele sale și cu toate sferele de activitate ale umanității (economică, politică, socială, culturală).

O succintă radiografie a actualei societăți, văzută prin prisma percepției autoarei, reliefează aspecte evidente, întâlnite și trăite pe parcursul celor două epoci. Ca orice om aflat la început de drum necunoscut, societatea românească a bâjbâit prin hățișuri, încercând să clădească un fond și să dea o formă societății, dar finalitatea a fost forma fără fond… (…) Continuarea aici

prof Eugenia-Liliana Ștefănescu