EVENIMENTProiecte

Echipa noastră în ultima zi a ”Atelierelor de vară – Șotron”, la Școala Gimnaziala Grozești și la Școala Primară Cârceni!

  Un număr de 20 de copii din ciclul primar din localitatea Cârceni și Grozești, județul Mehedinți au participat, la Atelierele de Vară ”Șotron”, organizate în incinta Grădiniței Grozești și a Școlii Primare Cârceni. Cum aminteam zilele trecute, această activitatea este organizată în colaborare cu Asociația Ovidiu.Ro și Asociația Paradigme Educationale, cu implicarea cadrelor didactice și a voluntarilor.

Ieri a fost a noua zi de la începerea proiectului. TEMA ZILEI: „Simțurile (Spune, ce ai gustat? Piramida alimentelor, Deschide urechea bine! joc cu text și cânt). În zilele anterioare au fost următoarele teme:

  • AM DOUĂ MÂNUȚE TARE DRĂGUȚE… (Ce pot face eu? activitatea mea preferata, ce îmi place să fac cu mânuțele, joc distractiv : „Așa da / Așa nu”),
  • SUNTEM PITICI CURAȚI ȘI HARNICI!! (reguli de igienă, activitatea practică -„știm să facem, dar să și păstrăm curățenia „, observare și citire de imagini, convorbiri liber alese),
  • SPIRIT DE COMPETIȚIE! (Jocuri de mișcare, întreceri, numerele de la 1-10 – crescator și descrescător)
  • Mâncăm sănătos! Vitamine și culoare – importanța legumelor în alimentația sănătoasă. Joc senzorial. Spune ce-ai gustat?!
  • Surprizele din baloanele de săpun. Piramida, Cercul și Pătratul – altfel. Citim pe caietul ȘOTRON. – Grozești, PIRAMIDA, CERC, PĂTRAT. (EXPERIMENT, Activitate matematică – figuri geometrice și activitate practică) – Cârceni
  • Experimentăm și aflăm! Plutește sau se scufundă? Povestea noastră. Vrei să fii prietenul meu? de Eric Carle.
  • MICII PICTORI – desen pe asfalt / ciment, amprentare, modelare, etc. (lucrări colective și individuale)

Copiii cu vârste cuprinse între 3 și 6 ani au desfășurat, timp de 10 zile diferite activități menite să le dezvolte gândirea şi imaginația. Tematica acestor ateliere a fost ”Insula de nisip”, o insulă imaginară în care preșcolarii ascultă povești, fac desene pe asfalt, amprentare, modelare, experimente, învață despre regulile de igienă, activități menite să îi ajute pe drumul cunoașterii și al dezvoltării personale.

Pentru echipa organizatoare, cât și pentru elevii și părinții din comunitățile implicate, considerăm că este un experiment inedit cu un final -zic eu- reușit, prin urmare, pe viitor vom implica cât mai mulți voluntari, dar și cadre didactice, părinți, reprezentanți ai comunității în activitățile școlii, astfel încât mediul educațional să devină unul performant, în mod natural.

Mulțumim tuturor celor implicați!!!